Uciążliwe nogi u seniorów

Na stopy zazwyczaj nie zwracamy uwagi, a im jesteśmy starsi tym częściej odczuwamy ból stóp i kolan. Starsze osoby na co dzień zmagają się z powracającym bólem i stają się coraz bardziej wykluczone z aktywności. Z czasem ból jest nie do zniesienia.

Ból najczęściej pojawia się podczas chodzenia po schodach i po nierównym podłożu.

Boli teraz, ale jest następstwem wielu wcześniejszych chorób. Zaliczamy do nich m.in.:

• cukrzycę,
  • zmiany zwyrodnieniowe,
  • zestarzałe złamania.

Przebyte choroby pozostawiają w naszym ciele ślad. I choć organizm rekompensuje braki, to jednak dzieje się to kosztem późniejszych schorzeń.

Koślawość, płaskostopie, uciekanie pięty - taka diagnozę słyszy co 3 senior w naszym kraju.

Seniorzy często skarżą się na nocne skurcze. Dzieje się tak dlatego, że powyższe schorzenia, jeśli nie są leczone, nadmierne obciążają kolejne obszary. W konsekwencji przeciążenia zmienia się obręb rozcięgna podeszwowego, ścięgna Achillesa i w końcu ostrogi piętowej. A to wszystko odbija się na łydkach i powoduje wspomniane skurcze.

Do tego dochodzą problemy ze słabym krążeniem w nogach, przez co stopy drętwieją, są zimne i szybciej marzną. Potęgują one pojawiające się objawy i jednocześnie tworzą błędne koło. Stopy coraz bardziej bolą, przez co w skrajnych sytuacjach, nawet uniemożliwiają chodzenie.

Poprawienie jakości życia i zminimalizowanie bólu jest możliwe.

Odpowiednie działania i właściwe zaopatrzenie ortopedyczne stanowią skuteczne narzędzia w walce z bólem. W tym celu polecamy:

• indywidualną terapię manualną z fizjoterapeutą. Podczas takiej terapii terapeuta poprawi krążenie oraz rozluźni napięcie tkankowe. Dzięki temu przepływ składników odżywczych niezbędnych do regeneracji zostanie w prawidłowym zakresie przywrócony,
  • skorzystanie z dostępnej gamy zabiegów fizykoterapeutycznych, takich jak prądy diadynamiczne, prądy tens, ultradźwięki czy pole magnetyczne,
  • w ramach codziennej profilaktyki  wykonywanie odpowiednich ćwiczeń. Fizjoterapeuta pokazuje jakie ćwiczenia są najbardziej wskazane oraz udziela szczegółowego instruktażu tak, aby po powrocie do domu ich właściwe wykonanie nie stanowiło problemu,
  • rozpoczęcie przygody z Nordic walking, czyli marszu z kijami. W ten sposób nie tylko utrwalone zostaną efekty fizjoterapii, ale w nagrodę gwarantujemy dobre samopoczucie.

Ważnym elementem wspierającym pracę nad zminimalizowaniem bólu, jest właściwe zaopatrzenie ortopedyczne. Wszelkie wady, które posiadamy i które negatywnie wpływają na rozwój kolejnych schorzeń, nie zostaną wyeliminowane, jeśli nie zadbamy o skorygowanie niedoskonałości stóp.

Wkładki ortopedyczne stanowią podstawowe zaopatrzenie ortopedyczne. Jeżeli są indywidualnie dobrane, wyrównują niedoskonałości stopy i hamują negatywny wpływ na resztę ciała.

U osób dorosłych jesteśmy w stanie wyłącznie zapobiegać pogłębianiu się wady. To wystarcza i znacząco poprawia komfort życia seniorów. Zaopatrzenie ortopedyczne i zadbanie o stopy pod okiem fizjoterapeuty daje szansę na zminimalizowanie bólu i powrót do cieszenia się spacerami.

Tagged , ,